Domů > Ostatní > Škoda Economy Run 2013 – ONI styl jízdy

Škoda Economy Run 2013 – ONI styl jízdy

Většinou, když se jako zástupci GPS magazínu účastníme soutěže Škoda Economy Run, která sama o sobě s GPS technologiemi příliš nesouvisí, býváme sami vybaveni těmito technologiemi. Nejinak tomu bylo i letos, takže máme trasu soutěže, respektive naši jízdu, takto zaznamenanou.

 

Letošní Economy Run jsme jeli zapůjčeným vozem Škoda CityGo 1,0 MPI 55 kW. Do něj jsme samozřejmě umístili GPS jednotku pro zaznamenání naší jízdy po trase soutěže. Využili jsme ale i skvělé příležitosti otestovat funkci, kterou ONI systém doplnil svoji službu sledování aut a která již s úspornou jízdou přímo souvisí. Jedná se o funkci „styl jízdy“ a ONI systém ji spustil právě několik dní před startem Economy Run, takže jsme byli první novináři, kteří si tuto novinku vyzkoušeli.

economy-run-2013/na-startu-economy-run.jpg

Trasu Economy Run 2013 není třeba dlouze popisovat. Start i cíl byly tradičně v Mladé Boleslavi, respektive v Kosmonosích. První etapa vedla z Mladé Boleslavi přes Kolínsko, Kutnohorsko a Chrudimsko do Kvasin, kde byl v místním areálu ŠKODA AUTO pro soutěžící připraven oběd. Odtud vedla druhá etapa přes Náchodsko a Jičínsko zpět do Mladé Boleslavi. Kudy přesně trasa vedla, si můžete prohlédnout na našem záznamu trasy.

economy-run-2013/trasa-economy-run-2013.jpg

V první etapě jsme se potýkali s narůstající časovou ztrátou způsobenou nejprve prací na silnici u Kolína a semaforem, který pouštěl dopravu jedním směrem. Tam jsme ztratili 13 minut. Další 4 minuty jsme ztratili na železničním přejezdu před Chocní. V místech delších zastávek jsou vidět praporky a v prvním případě jich je více, protože jsme před semaforem popojížděli na třikrát. Mezitím jsme v obci Kočí přejeli jednu odbočku, což byla malá zajížďka, která na zmenšené mapě ani není vidět, a poté jsme 2 minuty ztratili špatným odbočením u Vamberka, což je na mapce také vidět jen ve větším detailu.

economy-run-2013/na-trati-economy-run.jpg

Ve druhé etapě jsme tedy jeli svižněji, abychom tyto ztráty dohnali. Ještě jsme špatně odbočili za Sobotkou u Jičína, ale opět se jednalo o malou ztrátu, takže časový limit jsme stihli. Z tohoto pohledu spotřebu 3,6 l/100 km považujeme v rámci možností za dobrý výsledek, zvláště s přihlédnutím k tomu, že auto s najetými 1600 km ještě nebylo pořádně zajeté. Celkové 17. místo a 7. pozice ve třídě B1000 není žádný oslnivý výsledek, ale na druhé místo v kategorii MEDIA to stačilo a k prvnímu chybělo, nebo spíše přebývalo, 0,02 l/100 km. Výsledky těchto vozů (všech 10 vozů ve třídě B1000 jsou modely CityGo) ukazují, že se s ním dá jezdit s podobnou spotřebou jako s dieselovými vozy, a jde tedy o ideální auto do městského provozu, kde dieselový motor při častých startech trpí.

economy-run-2013/vyhlaseni-vysledku-economy-run.jpg

Výstup z výše zmíněné funkce ONI systému ukazuje, že i přes svižnější jízdu v druhé etapě se nám dařilo jet relativně plynule a ve všech hodnocených kategoriích jsme byli hluboko v zeleném poli. I když ze zkušeností s tímto systémem víme, že se při opravdu úsporné jízdě dá dosáhnout i lepšího hodnocení. Každopádně jde o funkci, která dokáže velmi dobře vyhodnotit a přehledně zobrazit, jak se který řidič k autu chová, což může vést ve firmách k výrazným úsporám. Kromě spotřeby má styl jízdy výrazný vliv i na opotřebení auta. V budoucnu bychom toto zařízení rádi podrobili důkladnějšímu testu.

economy-run-2013/styl-jizdy-economy-run-2013.jpg

Děkujeme organizátorům Economy Run za uspořádání soutěže i umožnění startovat s vozem Škoda CityGo, což pro nás byla zajímavá zkušenost. Věříme, že tato soutěž bude pokračovat i nadále a že i v příštím roce budeme mít možnost se jí zúčastnit.

  • Anketa


  • Archiv



  • Fotogalerie

    Garmin ecoRouteNavigace GARMIN nüvi 1310 LifeTimeEconomy Run 2012 – srovnání s jiným vozem než Škoda