Domů > Kamery a černé skříňky > Mio MiVue 388 - kamera do auta s GPS

Mio MiVue 388 - kamera do auta s GPS

V řadě Mio MiVue, tedy kamer určených do auta, jsou celkem 4 typy. Nabídka začíná typem 338 a pokračuje přes 358 a 366 až k nejvyššímu modelu 388. Právě ten jsme pro náš test zvolili, protože je jako jediný vybavený technologií GPS.

 

Tuto kameru jsme testovali během Expedice Nordkapp 2013, jejímž cílem bylo dojet s vozem Škoda Octavia 1,6 TDI combi na 2 nádrže paliva za polární kruh, ideálně až na Nordkapp. Vzhledem ke spoustě přírodních krás ve Skandinávii to byla skvělá příležitost k testu záznamové kamery. Začněme tedy kvalitou záznamu.

mio-mi-vue-388/nordkapp.jpg

Model MiVue 388 má spolu s typy 358 a 366 záznam v rozlišení Full HD, což je v kategorii kamer do auta a černých skříněk nadstandard. Před tímto testem jsem měl zkušenosti s jinýmy kamerami do auta, které ovšem byly bez GPS, a mohu potvrdit, že kamera Mio MiVue měla bezkonkurenčně nejkvalitnější záznam ze všech kamer, které jsem měl příležitost vyzkoušet. Můžete to posoudit sami na našem videu ze slavné Trolí stezky v Norsku.

mio-mi-vue-388/felicia-ve-svedsku.jpg

Na začátku článku byla zmínka o GPS technologii v tomto zařízení. K čemu tam slouží? Jednak je možné nastavit záznam rychlosti a GPS souřadnic do videa, čehož jste si možná všimli právě ve videu z Trolí stezky. Druhá funkce, ke které je nutná GPS je databáze stacionárních radarů a upozorňování řidiče před nimi.

mio-mi-vue-388/na-skle.jpg

Začněme tedy první zmíněnou funkcí. Neměli jsme možnost hodnotit, jak přesně tato kamera zobrazuje rychlost, ale zpětnou kontrolou jsme si ověřili, že příjem GPS signálu je výborný. Dokonce i v údolích obklopených vysokými horami, kde by se dalo čekat, že signál GPS bude snížený.

mio-mi-vue-388/cestou-na-lofoty.jpg

Druhou zmíněnou funkci, tedy databázi radarů,  jsme neměli příležitost otestovat v ČR, ale v Norsku i Švédsku fungovala velmi dobře. Občas se sice našly radary, které tato kamera neznala, ale bylo jich minimum. Většinu z nich znala a včas na ně upozornila, takže jsme zvládli i některé z nich pomocí této kamery vyfotit.

mio-mi-vue-388/radar-v-norsku.jpg

Jediná věc, která nám během expedice vadila, byla absence možnosti podívat se na zbývající místo na paměťové kartě. Ty jsme sice měli dvě, ale někdy jsme je měnili zbytečně brzo, protože jsme nechtěli riskovat ztrátu některých videí. To je však jediná věc, která nám vadila a jde opravdu jen o malý detail. Jinak je to velmi povedené zařízení i z hlediska ovládání.

 

Proti jiným, většinou levnějším, kamerám do auta má Mio MiVue 388 jednu obrovskou výhodu a tou je právě GPS technologie. Při případné nehodě tak máte velmi cenné údaje o rychlosti i o přesné poloze vozidla. Databáze radarů je příjemný bonus navíc. Doporučujeme si při koupi kamery do auta trochu připlatit a koupit si tuto kameru i s GPS, která má navíc i nadstandardně kvalitní záznam obrazu.

  • Anketa


  • Archiv



  • Fotogalerie

    Garmin ecoRouteNavigace GARMIN nüvi 1310 LifeTimeEconomy Run 2012 – srovnání s jiným vozem než Škoda